Cari Blog Ini

Mengenai Weblog Ini



Pembuka Bicara


Assalammu’alaikum wbt..selamat datang dan terima kasih, syukran kerana sudi melawat weblog ini. Sedikit pengenalan mengenai diri ini:


Nama samaran : Kapt Ir Dr

Nama sebenar : dah tau kan?

Asal : W.P Kuala Lumpur

Pekerjaan : Pelajar Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Awam UTM

Minat : Hal-hal berkaitan Islam dan; Dunia IT


"Ilmu teras kepimpinan - kepimpinan melalui tauladan dan akhlak islamiah"

"Ilmu jika dibelanjakan bercambahlah ia, harta semakin dibelanjakan makin ia berkurang"



Kandungan


Secara umumnya, saya tak menggariskan kandungan yg tertentu utk dimuatkan dlm weblog ini namun minat saya cenderung kepada dunia islam dan dunia IT. saya juga akan meletakkan kisah dan pengalaman hidup serta pendapat tentang apa sahaja yg boleh dikongsi bersama.

Untuk bahagian islamik pula, saya akan memuatkan seberapa banyak informasi yg dikumpul dari pelbagai sumber dan rujukan yang berguna kpd anda. saya akan lebih banyak tertumpu pada artikel yg boleh dijadikan sebagai bahan untuk muhasabah diri kita. InsyaAllah, dengan usaha yang sedikit ini kita sama-sama dapat melihat peribadi kita sabagai seorang muslim/muslimah yg digelar sebagai khalifah di muka buminya ini.

Segala kelemahan dalam rencana yg dilampirkan saya dahului dengan kemaafan, andai ada salah saya sebagai hamba-Nya yg tak lepas dari kesilapan, dan tidak salah jika kita menegur sesama sendiri, mudah-mudahan kita dapat mendekatkan diri kepada Allah SWT.



Komen dan Cadangan


Sebarang komen, pertanyaan, rasa tak puas hati atau apa saja, sila emailkan pada saya di alamat berikut yang tertera. InsyaAllah jika berkesempatan saya akan membalasnya. Kritikan yang membina amat digalakkan:


1. zul.lkj@gmail.com (Gmail)

2. zul_lkj@yahoo.com (YM)



Pertukaran Link


Bagi anda yg berminat meletakkan link weblog ini dlm blog anda, sila maklumkan kpd saya kerana saya juga akan turut menyokong antuma semua. Bersama kita bertukar2 link dan info serta pendapat. Moga dgn usaha yg sedikit ini kita sama2 dpt mengembangkan pengetahuan kita dlm apa sahaja. InsyaAllah..



Disclaimer


Sebahagian artikel yg diposkan dlm weblog ini adalah dari sumber yg saya kumpulkan dan ada di antaranya tak diketahui penulis asalnya. Keputusan meletakkan artikel tersebut berdasarkan kesahihan fakta di dlmnya. Lain-lainnya adalah berdasarkan budi bicara dan pandangan saya sendiri.

Ana memohon maaf jika ada di antara artikel yg diposkan secara tak sengaja telah mengguris hati mana-mana pihak. Tiada niat offensif. Na'uzubillah..Jika ada, sila maklumkan supaya saya boleh membuangnya.

Ana tak bertanggungjawab terhadap sebarang komen dibuat oleh pelawat dlm blog ini. saya tak berhak menghalang mereka melepaskan tekanan perasaan mereka di sini.

Jika ada di antara imej atau artikel yg diguna pakai dlm blog ini milik anda di mana saya tidak jelaskan sumbernya, sila maklumkan sama ada ia perlu di kreditkan atau dibuang.

Segala yg baik datangnya dari Allah dan sebarang kelemahan datangnya dari diri saya sendiri.

Pengikut Blog

Langgan

Masukkan emel anda untuk melanggan:

Dibawakan oleh FeedBurner