Cari Blog Ini

Pelancaran Portal Alumni Intake2004.com



Alhamdulillah...sebelum sampainya ke majlis kemuncak fasa ke-2 pra-makan malam beradat (pre-mess night) bagi pengambilan 2004 kejuruteraan, saya diberi peluang mewakili rakan-rakan seperjuangan saya untuk memperkenalkan portal alumni UPNM bagi pengambilan 2004. Portal ini kemudiannya dirasmikan oleh Ybhg Mej Badrul Nizam bin Ismail, Ketua Pengambilan 2004.

Idea menubuhkan portal sebegini adalah hasil cetusan idea beberapa orang pegawai kadet memandangkan alumni khusus yang dikelolakan oleh Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (HEPA) UPNM (yang dahulunya dikenali sebagai ATMA) dikatakan gagal memainkan peranan setelah lepasan-lepasan UPNM ini menamatkan pengajian mereka disini. Sebagai contoh, tiada satupun (jika tak silap saya) program alumni pun dijalankan untuk senior2 yang lepas. Senior-senior pengambilan sebelumnya banyak menubuhkan portal dan forum untuk berhubung secara dalam talian (onlline).

Memandangkan sistem batalion akan menggantikan sistem pengambilan bermulanya tahun ini, ia merupakan medium terbaik bagi menghubungkan pelajar/pegawai kadet 2004 khususnya yang tinggal secara berasingan. Maklumat yang membabitkan pengambilan, perkongsian gambar, pengalaman, dan apa sahaja boleh dikumpulkan dibawah naungan portal ini. Adalah diharapkan dengan adanya portal ini kelak para ahli intake 2004 dapat saling berhubung antara satu sama lain setelah masing-masing mengikuti servis dan unit yang berbeza. InsyaAllah.

Laman web rasmi portal alumni intake 2004:
atau anda boleh klik pautan berkenaan di sebelah kanan blog ini

kepada pegawai kadet pengambilan 2004, amatlah diharapkan anda dapat menyertainya.
kepada yang lain juga dialu-alukan..insyaAllah.

Disini saya sertakan montaj ringkas pelancaran portal berkenaan.




untuk muat turun, right klik link dibawah dan pilih 'save link as'
http://www.fhqhosting.com/ui/1portal2004launch.swf


Mohd Zulhelmi
SKTN SABKL ATMA-UTM UPNM
05 Januari 2009 bersamaan 08 Muharram 1430H

1 komen:

Catat Ulasan

Pengikut Blog

Langgan

Masukkan emel anda untuk melanggan:

Dibawakan oleh FeedBurner