Cari Blog Ini

Panduan Harian Ramadhan


Assalamu'alaikum wbt. Agak lama juga saya tak update blog ini atas sebab yang tak dapat dielakkan. Sedar tak sedar telah tiba bulan Ramadhan, bulan yang paling dirahmati, diberkati serta ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam seluruh dunia.

Sekiranya anda ada mengimbas atau melihat entri-entri blog yang lepas, ada dinyatakan berkenaan kelebihan bulan Ramadhan. Ia merangkumi doa harian, hikmah ramadhan, kelebihan puasa, diet ramadhan, sedutan hadis & al-quran serta mutiara kata yang saya kumpul dari pelbagai sumber dan menjadikannya 1 artikel untuk 1 hari dalam bulan ramadhan.

Antara artikel berikut saya letakkan dalam setiap hari dalam bulan Ramadhan yang lalu:

| 01 Ramadhan | 02 Ramadhan | 03 Ramadhan | 04 Ramadhan | 05 Ramadhan |
| 06 Ramadhan | 07 Ramadhan | 08 Ramadhan | 09 Ramadhan | 10 Ramadhan |
| 11 Ramadhan | 12 Ramadhan | 13 Ramadhan | 14 Ramadhan | 15 Ramadhan |
| 16 Ramadhan | 17 Ramadhan | 18 Ramadhan | 19 Ramadhan | 20 Ramadhan |
| 21 Ramadhan | 22 Ramadhan | 23 Ramadhan | 24 Ramadhan | 25 Ramadhan |
| 26 Ramadhan | 27 Ramadhan | 28 Ramadhan | 29 Ramadhan | 30 Ramadhan |

Jika anda ada terbaca mana-mana artikel tentang kelebihan solat terawih pada hari tertentu, ianya adalah tidak benar kerana tiada nas-nas yang kukuh yg menyokong pendapat berkenaan dan ianya dikategorikan sebagai hadis maudhu' (rekaan). Wallahu'alam. Ia tidak saya sertakan dalam entri berkenaan.

Sila rujuk entri saya sebelum ini: Kepalsuan Hadis Kelebihan Solat Terawih

Semoga ramadhan kali ini disambut dan dihayati sepenuhnya kerana terdapat banyak kelebihan bulan ini berbanding hari yang lainnya. InsyaAllah, akan saya kongsi di entri yang lainnya. Manfaatkan.




Mohd Zulhelmi
SKTN SABKL ATMA-UTM UPNM
21 Ogos 2009 bersamaan 30 Syaaban 1430H

0 komen:

Catat Ulasan

Pengikut Blog

Langgan

Masukkan emel anda untuk melanggan:

Dibawakan oleh FeedBurner